Ngra meningar om mitt jobb den senaste tiden..

Tisdag 5/1 -10:

Livet i ett kylskåp:

Jävla jobb säger jag bara! Kom hem för lite mer än en timme sen från jobbet och idag har de varit rena helvetet! Allting började igår med att min jobbarkompis ringde och frågade om jag kunde ta hennes pass idag, ett 9-timmars pass som inte lät sådär vidare frestande men eftersom malin hade vinterkräksjukan så ställde jag upp snäll som jag är ;) Så imorse va de upp vid 8 och ta bussen till jobbet. När man kommit dit var de bara att byta till jobbkläderna och börja jobba. För er info så har vi inga element på vårt jobb för våra chefer är så jäv*a snåla och därför har vi 8 plusgrader varmt inne i butiken vilket är samma som ett kylskåp. Så ja jag tillbringar många av mina lediga dagar på lovet stående i ett kylskåp och säljer kött! Och ngt som gjorde dagen bara ännu bättre var att vår personaltoa hade fryst! Fattar ni då hur kallt de är att stå i den där jäkla lådan!? Och ännu en grej.. Leveransen med i princip allt vårt kött som vi skulle sälja idag skulle kommit vid 9 på morgonen men var försenad och kom istället vid 3 på eftermiddan. Vilket ledde till tjuriga tanter som tjatar hål i huvet på en. Så min dag har varit kanon! verkligen. Kunde inte blivit bättre!



Fredag 8/1 -10 (idag):
Idag var de jobb som gällde och tro de elr ej men vi har fått element på jobbet! Grattis till oss! x) Numera har vi 18 grader uppe på övervåningen där vi byter om och ca 12 grader nere i butiken. Och vår toa hade inte fryst heller. (It's a miracle!) Anledningen att våra chefer satte in element idag var att igår på morgonen när vi skulle öppna så hade vi -1 grad inne i butiken vilket betyder att de var väldigt kallt för oss att stå där + att varorna kunde fryst x) och med vår policy som säger att vårat kött ska vara färskt och ekoligiskt framställdt så gick de ju inte. Kassapparaten havererade även igår och vi tror de var pga kylan så de kom en ny idag som var hypermodern jämfört med den gamla ;P Så nu har jag inte längre något att klaga över på mitt kära jobb. Man ska väl vara glad att man har något istället :)




Gudagott- Arbetsplatsen som är en klass för sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0