You make me proud!

Ett inlägg från syrrans blogg:

"Borta bra men hemma bäst?!

Sitter på tåget till Halmstad,
Sist jag satt här, själv, med min dator var i våras…
Det är nuförtiden med blandade känslor jag åker tillbaka…
Missförstå mig inte,
Jag älskar Halmstad… familjen, hästarna, vännerna…
staden i sig är det absolut inget fel på,
ska jag vara ärlig så är Halmstad nog en av de finaste och mysigaste städerna jag vet…
Problemet är att jag inte längre ser mig själv i Halmstad,
Halmstad är inte längre hemma… det är Kalmar.
Halmstad är min familjs hemort, min uppväxtort och därför också även en del av mig…
Många minnen följer med denna stad, glada & underbara minnen, men de är också bara minnen…
Den flicka jag var när jag först flyttade från Halmstad i januari i år, existerar inte längre.
Jag är mer självständig, jag vet vad jag vill med mitt liv… för första gången på många år, ser jag utanför den box jag tidigare levde i, jag ser en framtid jag valt för mig själv…
Mitt gamla jag hade aldrig vågat byta utbildning, kasta sig in i utmaningar utan att tveka eller våga vara lycklig för stunden.
Jag mötte Carris på perrongen i Värnamo för en liten stund sedan, hon berättade hur mkt hon saknade Kalmar och jag kunde inte annat än känna igen mig och hålla med… Varje gång jag återvänder från en resa eller från Halmstad, blir jag lika glad varje gång jag ser Tegelviken susa förbi på vägen ner till centralen, jag suckar och tänker…
Äntligen hemma!"

Snyft!* Den här texten ger mig en väldig blandning av känslor. Min storasyster har verkligen blivit stor! Hon står på egna ben och lever sitt liv precis som hon själv vill. Detta gör mig så otroligt stolt! Men samtidigt blir jag lite ledsen över att höra att hon inte längre ser lilla Halmstad som sin hemstad och framför allt att hon inte längre ser vårt hem som hennes hem. De är först när någon flyttar ut som man kommer på hur mycket man saknar dom när dom är borta! Jag är glad att du hittat något som passar dig så bra som de gör Sofie. Kom ihåg att vi finns här. Oavsett vad som händer så är vi en familj och kommer alltid vara! :) Jag älskar dig syrran! ♥
Love E

Kommentarer
Postat av: sofie

älskar dej me...älskar er allihop, det hoppas jag ni vet...dörren till tegelviken e alltid öppen, du e alltid välkommen;)

2009-09-28 @ 23:21:57
URL: http://sofiemared.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0