Leta ägg :)

Påsklovet är snart slut och jag försöker att njuta av varenda minut som är kvar av de här nere i Kalmar :) Igår blev de ändrade planer.. vi tog de bara lugnt allihopa och cyklade in till stan :) vi tog massa bildr i någon park och satt och myste uppe på vallarna på Kalmars slott :) så de blev inget grillande men vi träffade Shevin, Johanna och Sara ändå en liten stund och snackade. På kvällen gjorde sofie fläskfilé med dijon senap och potatis med rotfrukter i ugnen till oss :) mumma var de! :)
Igår gömde vi påskägg också :) de får ine glömas ;P jag, sofie och jonna bestämde tillsammans att vi skulle gömma varandras ute på lekplatsen och jag gick ut lite i förväg så att jag kunde hitta ngt bra ställe :P och efter någon minut kom jag på den brilijanta idéen om att gräva ner jonnas ägg i sanden ;D hahha så efter 10 min var jag klar och jag hade t.o.m. täckt mina spår ;P Jag ropar på sofie och jonna att dom ska komma.. när dom kommit fram till mig säger dom direkt.
- Erkänn, du har grävt ner det!
Och de hade jag ju så jag bara log mot dom :) då sa dom att om jag inte grävde upp det igen så ville dom inte vara med på vår ägg letning :( så jag och grävde upp mitt ägg igen x) och istället för att alla 3 gömde äggen på samma plats så dela vi upp oss på olika platser :) jag kastade in johnnys (jonnas) i en buske x) sofie gömde mitt i gungan och jonna gömde sofies under ett litet hus på en annan lekplats.. :)

Idag sov jag och jonna till havl 12 ungefär medans sofie pluggade och åkte och köpte sylt, mjölk och bakpulver så att hon kunde göra scones till oss och ge som frukost på sängen :) e hon inte världens bästa syster!? :) sen låg vi bara och kollade på "I survived a japanese talk show" på tv :) de programmet är ju helt vrickat! x) hahah men kul! :D och nu hr syrran gjort mat till oss igen :) Lammfärsbiffar (från Gudagott ;) ) och potatismos :) ska bli supergott! :) Efter maten måste jag ta tag i mitt pluggande :/ tråkigt men man kommer ju inte undan.. de blir bara värre ju mer man skjuter det framför sig :/ belive me, I know! :P
Nu kurrar de i magen på mig så nu måste jag gå och äta :)
Ha dé! ;)
// Elin


 
 
  
 
 


♥ you and me togehter ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0